Update afhandeling claims – 60 Plus Reizen B.V.
17-09-2025 – Sinds 30 april jl. hebben we via onze website bericht over het financiële onvermogen van 60 Plus Reizen B.V. Deze situatie is daarnaast veelvuldig onder de aandacht gebracht in landelijke en regionale media. Inmiddels is de termijn voor het indienen van claims meer dan een maand verstreken. In dit bericht lees je de actuele stand van zaken rondom de afhandeling van de ontvangen claims.
Claims indienen niet meer mogelijk
Gedupeerde reizigers konden tot en met 4 augustus 2025 een claim indienen, conform artikel 3.1 van onze Garantieregeling. In totaal zijn er ongeveer 600 claims bij ons binnengekomen.
Heb je geen claim ingediend via onze website? Dan kun je je nog wenden tot de curatoren, via e-mail: alting@plasbossinade.nl, t.a.v. mevrouw Alting. De overige contactgegevens vind je in het openbare insolventieregister.
Claims grotendeels compleet
Alle via de website ontvangen claims zijn gecontroleerd op volledigheid. Daarbij is onder meer gekeken of de gevraagde documenten zijn meegestuurd en goed leesbaar zijn.
Is je claim nog niet compleet? Dan heb je van ons een e-mail ontvangen met een toelichting. Je kunt de ontbrekende stukken alsnog aanleveren binnen twee weken na ontvangst van die e-mail. Doe dit per e-mail via info@vzr-garant.nl, onder vermelding van je claimnummer.
Op dit moment is ongeveer 1% van de claims nog niet compleet.
Reizen worden niet uitgevoerd door VZR Garant
Complete claims worden inhoudelijk beoordeeld. Daarbij kijken we of je aanspraak maakt op garantie en, zo ja, welk bedrag onder de dekking valt.
Voor alle reizen van 60 Plus Reizen B.V. geldt dat VZR Garant er niet voor gaat zorgen dat je reis doorgaat. Heb je een claim ingediend en maak je aanspraak op garantie? Dan keren wij het bedrag dat onder de dekking valt aan je uit. Dat doen wij alleen indien de met 60 Plus Reizen B.V. gesloten reisovereenkomst niet wordt uitgevoerd, ook niet door een andere partij.
Heb je geen claim ingediend? Neem dan contact op met de curatoren, via e-mail: alting@plasbossinade.nl, t.a.v. mevrouw Alting.
Inhoudelijke beoordeling loopt volgens planning
Vanwege het grote aantal claims duurt de inhoudelijke beoordeling enige tijd. We streven ernaar om binnen drie maanden na het indienen van je claim duidelijkheid te geven. Dat verloopt volgens planning.
Voor ruim 450 boekingen is het bedrag dat onder de dekking valt uitgekeerd aan de betreffende reizigers.
Heb je nog niets van ons gehoord? Wacht dan nog even tot drie maanden na het indienen van je claim voordat je contact met ons opneemt. In die periode kun je een reactie van ons verwachten. We begrijpen dat wachten niet prettig is, maar vragen je begrip.
Vragen?
Heb je een andere vraag? Mail ons via info@vzr-garant.nl en vermeld daarbij je claimnummer. Zo kunnen we je sneller helpen.
Eerdere nieuwsberichten
05-08-2025 – Claimperiode 60 Plus Reizen B.V. voorbij – reizen worden niet uitgevoerd door VZR Garant
04-06-2025 – Update financieel onvermogen 60 Plus Reizen B.V.
14-05-2025 – Financieel onvermogen 60 Plus Reizen B.V.
30-04-2025 – Einde deelname 60 Plus Reizen B.V.
Jouw zoekopdracht levert geen resultaten op. Probeer het opnieuw of bekijk alle veelgestelde vragen.
Laatste nieuws
Jouw voordelen
Volledig beschermd
Jouw boekingsbedrag is beschermd bij VZR Garant, een erkend garantiefonds.
Zorgeloos genieten
Zowel voor als tijdens de reis geniet je zorgeloos met de zekerheid van VZR Garant.
Veilig en betrouwbaar
Ervaar het veilige gevoel van een erkende garantieregeling die aan alle vereisten voldoet.
Inzicht in deelnemers
Inzage in alle bij VZR Garant aangesloten organisaties. Neem bij twijfel contact met ons op.
Reisorganisatie zoeken?
Alle VZR Garant deelnemers staan op deze website vermeld. Controleer hier of de organisatie die je zoekt is aangesloten bij VZR Garant.